EHBO bij kinderen

Een ongeluk is snel gebeurd, weet jij hoe te reageren?

Belang van EHBO bij kinderen

EHBO bij kinderen is van vitaal belang, omdat kinderen vaak onvoorspelbaar en actief zijn, waardoor ze meer kans hebben om gewond te raken. Door te weten hoe je eerste hulp kunt verlenen aan kinderen, kun je snel en effectief reageren in noodsituaties en mogelijk ernstige verwondingen voorkomen. Bovendien kan het hebben van EHBO-kennis bij kinderen geruststellend zijn voor ouders, verzorgers en leerkrachten, omdat ze weten dat ze in staat zijn om passende hulp te bieden wanneer dat nodig is. Het is dus belangrijk om te investeren in het leren van EHBO-vaardigheden specifiek gericht op kinderen, zodat je kunt helpen om een veilige en gezonde omgeving voor hen te waarborgen.

Specifieke opleiding EHBO bij kinderen

We adviseren om onze opleiding levensreddend handelen bij baby’s en kinderen te volgen. Deze opleiding richt zich vooral op oppashulpen, onthaalouders, ouders en leerkrachten omdat ze professioneel in aanraking komen met kinderen maar niet tegenstaand is iedereen welkom om deze opleiding te volgen. Begin vandaag nog met het bouwen aan een veiligere toekomst voor kinderen, zonder enige voorkennis.

Kinderbegeleiders (Kinderopvang)

Wie kinderen opvangt, moet minstens om de 3 jaar een basisopleiding levensreddend handelen bij kinderen volgen.

Leerkrachten

Met enkele eenvoudige handelingen kan je al veel doen. 'Eerste hulp voor leerkrachten' geeft leerkrachten een praktisch antwoord op tal van eerstehulpvragen.

Ouders en gastouders

Kinderen krijgen sneller en vaker ongelukken dan volwassenen en daarom is het voor veel ouders erg prettig om een cursus EHBO voor kinderen te hebben gevolgd.

Wat kan EHBO-cursus voor jullie organisatie betekenen

Opleiding volgen

Hieronder kan je de keuze van jouw opleiding bekijken:

EHBO in de kinderopvang

Voor EHBO in de kinderopvang raden we aan om de opleiding levensreddend handelen bij baby’s en kinderen te volgen. Je bent verplicht om deze opleiding om de 3 jaar te volgen.

EHBO bij kinderen

Tijdens de opleiding EHBO bij kinderen krijg je een antwoord op de vragen: Hoe verzorg je een snijwonde of een tekenbeet? Hoe herken je koortsstuipen?

EHBO voor sportverenigingen

Een sportongeluk is zo gebeurd, ken jij de gevaren of kwetsuren van jouw sport? Wees voorbereidt en handel koelbloedig bij een noodsituatie of ongeval. EHBO-cursus bereidt je graag voor.

EHBO voor scholen

Ben je leerkracht en kom je vaak in contact met kinderen? EHBO-cursus heeft een eigen cursus ontwikkelt speciaal voor EHBO voor leerkrachten die je mee naar huis krijgt.

Start vandaag nog om jouw kennis te verruimen voor EHBO bij kinderen

Bereid je voor op het onverwachte door nu de cursus levensreddende handelingen te volgen.