EHBO bij kinderen

Een ongeluk is snel gebeurd, weet jij hoe te reageren?  Ontdek onze workshops en leer hoe je snel en veilig kan handelen!

cursus ehbo voor kinderen

Belang van EHBO bij kinderen

Kinderen zijn vaak onvoorspelbaar en vol energie, wat hen extra kwetsbaar maakt voor ongelukjes. EHBO bij kinderen is daarom van groot belang.

Met de juiste kennis kun je snel ingrijpen bij nood en zo ernstigere verwondingen voorkomen. Dit biedt niet alleen bescherming voor het kind, maar geeft ook ouders en leerkrachten gemoedsrust. Door te investeren in specifieke EHBO-vaardigheden voor kinderen, creëer je een veiligere omgeving waarin ze kunnen groeien.

Wacht niet tot het te laat is. Ontdek nu hoe je snel en effectief kunt handelen in noodsituaties. Boek vandaag nog je workshop!

Specifieke opleiding EHBO bij kinderen

We adviseren om onze opleiding levensreddend handelen bij baby’s en kinderen te volgen. Deze opleiding richt zich vooral op oppashulpen, onthaalouders, ouders en leerkrachten omdat ze professioneel in aanraking komen met kinderen maar niet tegenstaand is iedereen welkom om deze opleiding te volgen. Begin vandaag nog met het bouwen aan een veiligere toekomst voor kinderen, zonder enige voorkennis.

Kinderbegeleiders (Kinderopvang)

Wie kinderen opvangt, moet minstens om de 3 jaar een basisopleiding levensreddend handelen bij kinderen volgen.

Leerkrachten

Met enkele eenvoudige handelingen kan je al veel doen. 'Eerste hulp voor leerkrachten' geeft leerkrachten een praktisch antwoord op tal van eerstehulpvragen.

Ouders en gastouders

Kinderen krijgen sneller en vaker ongelukken dan volwassenen en daarom is het voor veel ouders erg prettig om een cursus EHBO voor kinderen te hebben gevolgd.

Workshop EHBO bij kinderen

Ontdek onze opleidingen op maat van uw organisatie.

Workshop EHBO Kinderopvang

EHBO in de kinderopvang

Voor EHBO in de kinderopvang raden we aan om de opleiding levensreddend handelen bij baby’s en kinderen te volgen. Je bent verplicht om deze opleiding om de 3 jaar te volgen.

ehbo kinderen cursus

EHBO bij kinderen

Tijdens de opleiding EHBO bij kinderen krijg je een antwoord op de vragen: Hoe verzorg je een snijwonde of een tekenbeet? Hoe herken je koortsstuipen?

EHBO voor sportverenigingen

Een sportongeluk is zo gebeurd, ken jij de gevaren of kwetsuren van jouw sport? Wees voorbereidt en handel koelbloedig bij een noodsituatie of ongeval. EHBO-cursus bereidt je graag voor.

EHBO voor scholen

Ben je leerkracht en kom je vaak in contact met kinderen? EHBO-cursus heeft een eigen cursus ontwikkelt speciaal voor EHBO voor leerkrachten die je mee naar huis krijgt.

Voordelen van een EHBO workshop

Snelle reactie in een noodsituatie

Ongevallen kunnen op elk moment gebeuren en kinderen zijn vaak extra kwetsbaar. Een EHBO-cursus specifiek voor kinderen bereidt je voor om snel en effectief te handelen bij veelvoorkomende kinderongevallen.

Meer zelfvertrouwen in kritieke momenten

Weten dat je beschikt over de juiste vaardigheden om je kind te helpen in noodsituaties, geeft een enorm gevoel van rust en zelfvertrouwen!

Preventieve kennis

Naast het reageren op ongevallen, biedt een EHBO cursus ook waardevolle kennis over het voorkomen van ongelukken. Je leert hoe je je woning en organisatie kindvriendelijk kunt maken en hoe je risicovolle situaties kunt herkennen en vermijden.

cursus eerste hulp bij kinderongevallen

Start nu jouw EHBO cursus en bereid je voor op het onverwachte!

Veelgestelde vragen

Kinderen zijn afhankelijk van onze begeleiding omdat ze zichzelf niet kunnen helpen. Het kan voorkomen dat ouders of verzorgers spijt hebben dat ze geen EHBO-training hebben gevolgd na een incident. Het is van groot belang om kalm te reageren in noodsituaties.

Ja, Kind en Gezin (nu bekend als Opgroeien) vereist dat elke kinderbegeleider deze training volgt aan het begin van hun professionele loopbaan. Hoewel de wet voorschrijft dat deze training elke 3 jaar herhaald moet worden, raden wij vanuit de EHBO-cursus aan om dit jaarlijks te volgen.

We zouden het liefst onze EHBO-cursus organiseren in jullie kinderdagverblijf, opvang of een door u gekozen locatie. Als u geen geschikte ruimte heeft, hebben we een lescentrum op loopafstand van Station Herzele met voldoende ruimte. Het enige wat u hoeft te regelen, zijn zitplaatsen, want wij zorgen voor alles wat nodig is voor de EHBO-cursus.

Alles is afhankelijk van diverse factoren, waaronder de trainingslocatie. Onze doelstelling is het verstrekken van betaalbare opleidingen, waarbij we ernaar streven onze prijzen zo gunstig mogelijk te houden.

Een cursus levensreddend handelen heeft een minimale duur van 3 uur. Wij assisteren verschillende kinderopvangorganisaties bij het aanbieden van aanvullende leuke en interactieve workshops om een nog diepgaandere kennis over te brengen.

Voor elke geaccrediteerde opleiding ontvangt u een officieel certificaat. Specifiek voor de cursus levensreddend handelen bij baby's en kinderen verkrijgt u een erkend certificaat van Kind en Gezin (tegenwoordig: Opgroeien).

Het is de moeite waard om deze verschillen in detail te bespreken tijdens een praktische cursus. Het is niet eenvoudig om dit in slechts enkele regels samen te vatten. De basis van EHBO is dat men in staat moet zijn om hulp te verlenen in elke situatie en bij elke leeftijdsgroep. Soms aarzelen mensen om een kind te helpen uit angst om schade te veroorzaken of omdat ze nog geen specifieke reanimatiecursus voor baby's en kinderen hebben gevolgd. Echter, het is effectiever om reanimatietechnieken voor volwassenen toe te passen op een kind dan om het kind aan zijn lot over te laten. Het is dus altijd raadzaam om te helpen waar mogelijk.