EHBO voor sportverenigingen

4 uur durende opleiding

Belang van EHBO bij sportverenigingen

EHBO bij kinderen is van vitaal belang, omdat kinderen vaak onvoorspelbaar en actief zijn, waardoor ze meer kans hebben om gewond te raken. Door te weten hoe je eerste hulp kunt verlenen aan kinderen, kun je snel en effectief reageren in noodsituaties en mogelijk ernstige verwondingen voorkomen. Bovendien kan het hebben van EHBO-kennis bij kinderen geruststellend zijn voor ouders, verzorgers en leerkrachten, omdat ze weten dat ze in staat zijn om passende hulp te bieden wanneer dat nodig is. Het is dus belangrijk om te investeren in het leren van EHBO-vaardigheden specifiek gericht op kinderen, zodat je kunt helpen om een veilige en gezonde omgeving voor hen te waarborgen.

Specifieke opleiding EHBO bij jouw vereniging

Het volgen van een EHBO-cursus met je teamgenoten, vrijwilligers of andere leden van je sportclub is een geweldige manier om samen voorbereid te zijn op noodgevallen. Vanaf slechts 8 deelnemers kunnen wij een cursus op locatie organiseren die is afgestemd op jullie specifieke behoeften en wensen. Door deze cursus te volgen, zorg je ervoor dat jullie club goed voorbereid is om te reageren in geval van een noodsituatie. Daarnaast ondersteun je ook nog eens onze hulpverleningsactiviteiten. Het is dus een win-winsituatie! Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie over de mogelijkheden en eventuele vergoedingen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jullie club een veilige en ondersteunende omgeving blijft voor alle leden.

Kies zelf de datum en het tijdstip.

Laat het gebeuren op jouw voorwaarden. Geniet van de vrijheid om de datum en het tijdstip zelf te kiezen.

Op een door jou gekozen locatie

Een cursus volgen op een locatie naar keuze, ofwel op jouw locatie in Vlaanderen of bij ons in het opleidingscentrum in Herzele.

Oefen EHBO-vaardigheden die voor jouw groep of sport belangrijk zijn

Het is een waardevolle vaardigheid om te hebben, zowel binnen je vereniging als daarbuiten. Blijf dus oefenen en blijf leren, zodat je altijd klaar bent om hulp te bieden wanneer dat nodig is.

Inhoud van de cursus EHBO

Ontdek in onze EHBO-cursus voor sportverenigingen de cruciale vaardigheden voor elke noodsituatie. Met drie uitgebreide modules, rusten we je uit met de kennis om noodgevallen te beoordelen en effectief in te grijpen.

Opleiding EHBO voor bedrijven

Basisprincipes EHBO

1. Wettelijk kader, profiel van de hulpverlener en registratie van incidenten en acties.
  2. Het belang van basishygiëne in eerste hulp procedures
  3. Analyseren van de toestand en omstandigheden, alarmeren en handelen in noodsituaties
  4. Procedures: comfortzorgen voorafgaand aan de evacuatie, verplaatsing en evacuatie van slachtoffers
Reanimatie-en-AED.jpg

Reanimatie en AED

1. Toedienen van eerste hulp aan een bewusteloos slachtoffer inclusief een slachtoffer met stuiptrekkingen
  2. Toedienen van eerste hulp aan een slachtoffer met ademnood inclusief luchtwegobstructie
  3. Herkennen van de toestand van een slachtoffer met pijn in de borst
  4. Toepassen van cardio-pulmonale reanimatie en AED
EHBO-nijverheidswerker.jpg

Omgaan met Specifieke Sportongevallen

1. Herkennen van de symptomen van een ernstige aandoening (cardiovasculair stelsel, zenuwstelsel, vergiftiging) en de principes van eerste hulp toepassen
  2. Correcte hulp verstrekken bij: bloedingen; huidwonden; letsels en trauma aan botten, spieren en  gewrichten; hoofdletsel inclusief vermoeden van een wervelletsel; brandwonden; oogletsel inclusief  de gevallen waarin men het oog dient te spoelen.

Wat kan EHBO-cursus voor jullie organisatie betekenen

Opleiding volgen

Hieronder kan je de keuze van jouw opleiding bekijken:

EHBO voor sportverenigingen

Een sportongeluk is zo gebeurd, ken jij de gevaren of kwetsuren van jouw sport? Wees voorbereidt en handel koelbloedig bij een noodsituatie of ongeval. EHBO-cursus bereidt je graag voor.

EHBO in jouw vereniging

EHBO-trainingen zijn van onschatbare waarde voor allerlei soorten verenigingen. Of het nu een sportclub, buurtvereniging, schoolvereniging of hobbygroep betreft, het is belangrijk dat leden weten hoe ze moeten handelen in geval van nood

Start vandaag nog om jouw kennis te verruimen voor EHBO bij kinderen

Bereid je voor op het onverwachte door nu de cursus levensreddende handelingen te volgen.